Obsługą zasobów mieszkalnych zajmują się dwie Administracje:
- ADM-1 ul. Nowy Świat 9A
– obsługuje budynki zlokalizowane na osiedlu Trynek, Sikornik i Śródmieście
tel. 32 / 239 42 34, 35 / 239 42 37, e-mail: adm@sm.gliwice.pl
- ADM-2 ul. Kopernika 121
– obejmuje budynki zlokalizowane na Osiedlu Kopernika i Sztabu Powstańczego tel. 32 / 234 96 13, e-mail: adm2@sm.gliwice.pl
- – zgłaszanie awarii w dni wolne i po godzinach urzędowania Spółdzielni tel. 32/ 239 42 50, 501 512 696,
- Obowiązki Administracji i służb technicznych:
- przyjmowanie zgłoszeń lokatorów w zakresie awarii i usterek oraz nadzór nad ich usuwaniem
- prowadzenie nadzoru i prawidłowego reagowania na zgłoszenia usterek i ich usuwanie przez Przedsiębiorstwa komunalne i usługowe dotyczące instalacji centralnego ogrzewania i centralnej ciepłej wody, wodno-kanalizacyjnej, dźwigów osobowych, TV kablowej pakietu podstawowego i wywozu nieczystości
- zlecanie przeglądów rocznych przewodów kominowych, prób szczelności instalacji gazowych w budynkach oraz badań instalacji odgromowych i oporności instalacji elektrycznych
- prowadzenie przeglądów technicznych zasobów i typowanie na ich podstawie koniecznych prac remontowych
- przeprowadzanie wizji lokalnych w mieszkaniach (zgłoszone usterki), ustalanie zakresu robót oraz rozstrzyganie, w jakim zakresie roboty winny być wykonane
- zawieranie umów z Przedsiębiorstwami komunalnymi i usługowymi,
z dzierżawcami lokali użytkowych i garaży - prowadzenie gospodarzy domów, kontrole nad prawidłowością obsługi rejonów wraz z koszeniem traw , pielęgnacją drzew i krzewów
- odbiory mieszkań z odzysku, sporządzanie kosztorysów amortyzacji, zasiedlanie odzyskanych mieszkań jak i zasiedlanie mieszkań nowo oddanych
- rozliczanie faktur Przedsiębiorstw komunalnych i usługowych, kosztów GZM
i rozliczanie bonifikat - prowadzenie rozliczeń, kosztów eksploatacji i remontów, indywidualnie dla całego budynku
- prowadzenie całości spraw wykonywanych remontów oraz bieżące utrzymanie
w prawidłowym stanie technicznym budynków - prowadzenie grup konserwatorów, rozliczanie ich oraz nadzór nad prawidłowością obsługi codziennej budynków
- dokonywanie miesięcznych odczytów liczników wody zimnej, liczników ciepła, energii elektrycznej w budynkach oraz prowadzenie indywidualnych kartotek
i dokonywanie odczytów liczników indywidualnych wody zimnej i ciepłej - prowadzenie całości spraw meldunkowych i czasowych zwolnień z opłat
- prowadzenie spraw związanych z eksmisjami oraz ich przeprowadzanie